pátek 19. června 2015

Milé dámy, pozor! Přichází Sukničkář...


Na úvod této recenze se Vám musím přiznat k jedné věci - odjakživa nemám ráda paperbacky. Proto, když jsem zjistila, že novinka nakladatelství Motto s názvem Sukničkář, (kterou jsem si objednala na Bux.cz) je v měkké vazbě, hodně mě to mrzelo. Ale ne nadarmo se říká - nesuď knihu podle obalu. Ten malý tenký paperback mě úplně nadchnul... a četla jsem ho všude, kde to jen trochu šlo... 
Hlavním hrdinou této knihy je Filip. Právník ve středním věku, který má svou firmu, ženu, dvě dospívající dcery - a taky jednu milenku za druhou. Aktuálně je jeho múzou Laura, řečená Broskvička. Nutno uznat, že ta přezdívka se k ní dokonale hodí. Mladinká studentka filozofie je totiž doslova k nakousnutí... minimálně má ty nejdelší nohy v okrese. 
A Filip vedle ní žije naplno - nebo si to alespoň myslí. Koneckonců život začíná po padesátce.... 
Všechno se zkomplikuje, když se Filipova aférka provalí a Laura navíc otěhotní - našemu casanovi začínají těžké časy. Muž, který byl zvyklý na kompletní servis své (poněkud obstarožní) manželky, najednou musí vařit, prát, uklízet a dokonce dělat i chůvu... ale obstojí? 
Asi se budu opakovat, ale Sukničkář mě opravdu zaujal a nadchnul. Slovenka Karin Krausová, která ho stvořila, píše neuvěřitelně reálně a věcně - žádné dlouhé úvody, vtáhne Vás do děje od první stránky. 
Od knížky jsem se nemohla odtrhnout a v konečném důsledku jsem ji coby paperback ocenila - dala se totiž snadno přenášet. :-) Za měkkou vazbu jsem tudíž vděčná - asi poprvé v životě. 
Musím říct, že v průběhu čtení jsem měla z toho, jak je kniha obsáhlá, trochu obavy - říkala jsem si, že stránek je příliš málo na to, aby se dal rozvinout pěkný, smysluplný a řádně ukončený příběh... 
Opět jsem se spletla. Karin Krausová měla všechno dokonale vymyšlené - román byl svižný, vtipný a neuvěřitelně čtivý. Konec překvapil. Když k tomu připočteme krásnou obálku, můžu s klidným svědomím říct, že tahle knížka je naprosto dokonalá. A třešnička nakonec - doporučuji ji i pánům. Některé pasáže jsem četla svému příteli - moc jsme se u toho pobavili. :-)
Za mě tedy palec nahoru. Nakladatelství Motto se podařilo vydat naprosto skvělý román, který se zatím řadí k tomu nejlepšímu, co jsem v roce 2015 přečetla. Sukničkář má plných sto procent. Zaslouženě. 

Název: Sukničkář 
Autor: Karin Krausová 
Přeložili: Miluše Krejčová a Tomáš Krejčí 
Vydalo nakladatelství: Motto
Rok vydání: 2015
Počet stran: 222
Hodnocení:100%


1 komentář:

  1. Knížku jsem si koupila po přečtení Vaší recenze a opravdu doporučuji, přečetla jsem během prodlouženého víkendu na horách dávám i já 100%

    OdpovědětVymazat