sobota 8. srpna 2015

Kniha, která Vás v parných vedrech zaručeně ochladí? Jednoznačně Zavři očka svý...

Čeští milovníci thrillerů a příznivci Joy Fieldingové jásají - na náš knižní trh totiž letos dorazila prvotina Američanky Suzanne Redfearnové. Jmenuje se Zavři očka svý, vydalo ji nakladatelství Ikar a má krásnou obálku. Což je pro mě vždycky směrodatné, pokud se nemůžu rozhodnout, jestli si knížku koupit... zvláště, když je ze žánru, který obvykle nečtu. 

Hlavní hrdinkou tohoto románu je Jilian Kanová. Jilian je toho času úspěšnou architektkou, má syna a dceru a před devíti lety se provdala za policistu Gordona. Gordon je naprosto ukázkovým příkladem starostlivého otce a navenek se zdá, že svoji manželku nade všechno miluje.... což je taky pravda. Ovšem jen dokud se nezavřou domovní dveře. 

Když se nikdo nedívá, je z Gordona psychicky labilní násilník, který se doslova vyžívá v týrání své ženy. A tak (třebaže se to zdálo celá léta nepravděpodobné), jednoho dne Gilian zkrátka dojdou síly - a od Gordona odejde. Bez plánu, bez peněz a hlavně - bez dětí. Když se pro ně po čase vrátí, je obviněna z únosu... a začíná zběsilý boj o každý den. Ale dokáže ho mladá žena, se dvěma dětmi v malém autě, vyhrát? 
Musím říct, že román Zavři očka svý mě nesmírně překvapil - příjemně. Četla jsem ho sice trochu déle, než je u mě obvyklé, ale to jen díky tomu, že mám tak nějak... jak to říct... slabší nervy. :-) Suzanne Redfearnové se podařilo stvořit napínavý, čtivý a lehce uvěřitelný příběh s hlavní hrdinkou, kterou si takřka okamžitě oblíbíte. Ačkoliv to Gilian do poslední chvíle netuší, je to opravdu silná žena hodná obdivu - a to i přesto, že i ona má své slabé stránky a za dobu trvání manželství s Gordonem udělala spoustu chyb. Román je navíc psán ich formou, takže se se sympatickou architektkou rychle ztotožníte - což je velice důležité, protože s ní toho prožijete opravdu hodně. 
Kapitoly jsou přitom krátké a děj příjemně ubíhá. Redfearnová čtenáře do poslední chvíle nechává v napětí a dá se říct, že celý děj vygraduje až v úplném závěru knihy. 
Suma sumárum - románu Zavři očka svý nemůžu nemůžu nic vytknout. Je to strhující, překvapivé a až do konce napínavé čtení, které si určitě získá i náročnější čtenáře. Knihu ocení zejména milovníci thrillerů a hororů - a také všichni ti, kteří se v parném létě chtějí trochu ochladit. :-)
Pokud jde o mě, rozhodně nelituji, že jsem si tuhle velice zdařilou prvotinu přečetla a s radostí budu očekávat další literární počin autorky - VŠEM VŘELE DOPORUČUJI! 

Název: Zavři očka svý
Autor: Suzanne Redfearnová 
Přeložila: Milena Havlová 
Vydalo nakladatelství: Ikar
Rok vydání: 2015 
Počet stran: 336
Hodnocení: 100%



3 komentáře:

  1. Tohle vypadá hodně dobře! Nevím, co jsem po přečtení názvu čekala, ale přiznám se, že obsah knihy mě docela překvapil :) A já mám silné příběhy hodně ráda, takže si knihu připisuji na seznam! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Katko, dovolil jsem si nasdílet na Facebook na stránky "Recenze knih a audioknih". Děkuji Ti za hezkou recenzi. Správce stránek Honza

    OdpovědětVymazat
  3. Na knihu som veľmi, veľmi zvedavá, chystám sa na ňu a tiež sa na ňu teším. Pekná recenzia. :)

    OdpovědětVymazat