neděle 21. února 2016

Smrt má oči mojí dcery - knížka, která naprosto pohltí...


Loni v létě na sebe v České republice upozornila Jessica Treadwayová, když jí v nakladatelství Ikar vyšel román s názvem Smrt má oči mojí dcery. Poprvé jsem tuhle knížku zaznamenala ve videu v Knižní lákačce u Rodaw, a protože mě zaujala anotace, netrvalo dlouho a tento román se objevil u nás doma. 

Hlavní hrdinkou knížky je Hanna - zdravotní sestra, která se už tři roky snaží vzpamatovat z brutálního útoku, při kterém málem zemřela. Její manžel Joe o život bohužel přišel a fenka Abby se potýká s doživotními následky - pachatel jí totiž přerazil obě nohy. Za přepadení byl odsouzen tehdejší přítel jejich mladší dcery - mladík jménem Rud Petty. Od vynesení rozsudku spolu matka ani dcera nemluvily. Dawn byla totiž do poslední chvíle přesvědčená, že její milý to v žádném případě neudělal  - dokonce ho hájila před soudem. Teď ale Dawn po letech přijíždí domů - údajně aby začala znovu. A Rud Petty docílil obnovy procesu... 

Musím říct, že od této knížky jsem měla (kdovíproč) obrovská očekávání  - a zklamaná rozhodně nejsem. Román mě strašně moc překvapil - nejen svojí neotřelou zápletkou, ale především tím, jak skvěle je napsaný. Jessica Treadwayová stvořila velice čtivý, troufám si říci přímo strhující, příběh. Od knížky jsem se odpoutávala velice nerada a posledních 100 stran jsem přečetla doslova "na jeden zátah." 
Velký palec nahoru autorce dávám za perfektně vykreslené postavy - s hlavní hrdinkou jsem se okamžitě ztotožnila. I přes závažnost tématu je knížka napsaná velice lehce a stránky Vám budou ubíhat jedna za druhou. 
Román působí opravdu sugestivně a pro mě byl také velice emotivní. V závěru nechybělo napětí a ocenila jsem, že všechno do sebe skvěle zapadlo - pokud stejně jako já příliš nemusíte otevřené konce, tady budete spokojeni. 
Abych to shrnula - Smrt má oči mojí dcery je knížka, kterou ocení hlavně milovníci příběhů o životě a mezilidských vztazích. Je to knížka, kterou si rozhodně zapamatujete. Knížka s jedinečným příběhem. Psychologický román s lehounkým závanem thrilleru, který budu rozhodně směle doporučovat dále...
Pokud si chcete přečíst něco opravdu podařeného, určitě sáhněte po této knize. Zklamání nehrozí.

Název: Smrt má oči mojí dcery
Autor: Jessica Treadwayová 
Přeložila: Ivana Nuhlíčková 
Vydalo nakladatelství: Ikar
Rok vydání: 2015
Počet stran: 344
Hodnocení: 100 % 

1 komentář:

  1. Na tuhle knížku jsem nedávno narazila v knihkupectví a hned mě zaujala. Těším se, až si ji přečtu.:)

    OdpovědětVymazat