úterý 1. března 2016

Nikdy neříkej nikdy....


O Táni Keleové - Vasilkové jsem Vám říkala už mockrát. Tahle slovenská autorka je mojí srdcovou záležitostí a po jejích knihách sahám vždy, když chci mít jistotu, že se mi čtení bude líbit. Román Nikdy už je sice trochu staršího data (v Česku vyšel v roce 2012), ale na šarmu mu to nijak neubírá... Jako všechny od Vasilkové je i tahle kniha velice reálná, čtivá a napěchovaná emocemi...
Hlavní hrdinkou tohoto románu je Katka. Už jí táhne na padesátku a třicet let strávila po boku jednoho muže v relativně spokojeném manželství... tedy, myslela si, že je spokojené. Evidentně ale byla jediná. Petr jí totiž v den jejích narozenin oznámí, že odchází... a co víc - čeká dítě s jinou ženou!

Pro Katku, která se o něj třicet let starala a z toho dvacet let strávila jako žena v domácnosti, je to obrovská rána. Ze dne na den zůstane s dospívající dcerou sama. Bez muže, kterého milovala, bez práce a téměř bez kamarádek - většina jich totiž časem odpadala. Katka na ně kvůli zajišťování Petrova pohodlí neměla čas... 

Román Nikdy se mi líbil moc a tak jak jsem předpokládala - četl se jedním dechem. Vasilková psát prostě umí! Přestože hlavní hrdinka byla o dvacet let starší než já, nedělalo mi žádný problém se s ní okamžitě ztotožnit a spřátelit. V knize navíc není nouze o zvraty a překvapení - je nevyzpytatelná, tak jako život sám. 

Hodnotím také to, že autorka nám dopřála možnost strávit s Katkou více než rok - hlavní hrdinka za tu dobu prošla neuvěřitelným vývojem. Fandila jsem jí od začátku až do konce.

Suma sumárum: Román Nikdy je skvělý a zaručeně se bude líbit - zvláště příznivcům oddechových románů pro ženy. Knížka je čtivá a svižná - pokud hledáte příběh, do kterého se budete moci zcela ponořit, právě jste ho našli. Nezklamal mě ani závěr. 

Myslím, že román Nikdy by se Vám mohl postarat o několik hezkých večerů... a dle mého by mohl pomoci i ženám, které procházejí, či v minulosti prošly něčím podobným jako Katka. Je to román plný bolesti, ale také naděje. Je to román o tom, že v sobě máme mnohem více síly, než se v dobrých časech domníváme... 

Za mne veliký palec nahoru a stoprocentní doporučení! Pokud Vasilkovou znáte, pak mějte na paměti, že tato kniha je stejně skvělá jako všechny ostatní z její dílny. Pokud Vasilkovou neznáte a chtěli byste si od ní něco přečíst, klidně začněte touto knihou. Zklamáni nebudete!


Název: Nikdy
Autor: Táňa Keleová - Vasilková 
Přeložila: Drahomíra Smutná
Vydalo nakladatelství: Noxi 
Rok vydání: 2012
Počet stran: 240
Hodnocení: 100 %

Žádné komentáře:

Okomentovat